חשיבותו של ערב גיבוש לעובדים

ערב גיבוש לעובדים

כולנו יודעים עד כמה השיגרה יכולה לשחוק ולעייף. מרוץ החיים אינו פוסק אלא רק הולך וגובר.

אותה שיגרה ועמה גם השחיקה יכולות להשפיע גם על תפקוד העובדים במקומות עבודתם.

כלי משמעותי בשיפור ויעילות כוח האדם הוא גיבוש העובדים.

כל אירוע בו קבוצת העובדים מתאחדת באופן יזום על ידי הנהלת האירגון מעבר לשעות העבודה הרגילות במטרה לקיים פעילות חברתית משותפת, ללא בני זוג או אנשים מחוץ לאירגון.

גיבוש עובדים יכול להיות על ידי סדנאות מסוגים שונים, טיולים בטבע, סופי שבוע וערב גיבוש, עליו נדון במאמר זה.

ערב גיבוש לעובדים לרוב יתקיים במבנה של מסיבה או אירוע חברתי בו העובדים וההנהלה שותפים ביחד לפעילות כשווים, תוך טשטוש ההררכיה הניהולית היומיומית.

מה יכלול ערב גיבוש לעובדים?

מוסיקה

יש לבחור במוסיקה אשר פונה למכנה המשותף הרחב ביותר של העובדים בניהולו של תקליטן אשר ידע מראש מיהו הקהל הנמצא מולו ומה אופי המוסיקה הנדרשת ויכין לעצמו מראש את התכנים אשר ידעו לשחרר את העובדים, לשמח אותם ולשמור כל הערב על אנרגיות טובות.

כיבוד

לכיבוד מקום חשוב בכל מסיבה, וגם באירוע מסוג זה יש לדאוג לכיבוד אשר יתאים לעובדים ולטעם שלהם. יש לקחת בחשבון דרישות מיוחדות של העובדים כגון: צמחונות וטבעונות, להחליט האם הכיבוד יהיה עממי או יוקרתי. כמו כן, יש לבחור בר שתיה אשר יציע לעובדים מבחר משקאות אלכוהוליים ושאינם אלכוהוליים המתאימים להם.

פעילות

ייתכן שתרצו שהערב יהיה מבוסס על ריקודים בלבד, אך אם תרצו לתת לעובדים בערב זה ערך מוסף, תוכלו להזמין מופע סטנדאפ או מופע מוזיקלי, או לבחור בהרצאה הקשורה לפעילות הארגון או לתחומי חיים אחרים.

תמריץ

זהו תגמול על עבודה ראויה שמטרתו לציין הערכה אך יחד עם זאת לעורר ולעודד תפוקה עתידית בקרב העובדים. תמריץ זה יכול להתבטא במענק כספי, מתנה, תלוש שי או כל דבר אחר אשר ייתפס בעיניי העובד כמתנה מחמיאה.

ערב גיבוש לעובדים הוא הזדמנות מצוינת לנצל את העובדה שכל העובדים נמצאים יחדיו ובכך גם לתת את הכבוד לעובדים הנבחרים וגם להראות לעובדים את הכדאיות בהשקעה מוגברת במקום העבודה על מנת שאולי הם יהיו הבאים אשר יזכו לקבל את התמריץ.

גיבוש עובדים הינו כלי ניהולי לכל דבר אשר יש לכלול בתוך השיקולים הארגוניים מכיוון שהוא זה אשר יפיח בעובדיכם את הכוח והרצון להמשיך לפעול ביתר שאת, לתת את כל שיש בהם לטובת הארגון ולהרגיש מוערכים וחשובים עבור מעסיקיהם.

גם אם בסופו של אותו ערב גיבוש קבוצת העובדים שלכם לא תהפוך למלוכדת משהייתה קודם, עדיין הצלחתם להשיג את מטרתכם והיא לתת לעובדיכם את הבמה ואת ההכרה כי הם חשובים לכם, שאתם מוקירים את פועלם בכל יום ושהם הכוח המניע את הארגון שלכם.

"ערב גיבוש לעובדים הוא הזדמנות מצוינת לנצל את העובדה שכל העובדים נמצאים יחדיו ובכך גם לתת את הכבוד לעובדים הנבחרים וגם להראות לעובדים את הכדאיות בהשקעה מוגברת במקום העבודה על מנת שאולי הם יהיו הבאים אשר יזכו לקבל את התמריץ.”

2018-10-23T14:29:53+00:00
דילוג לתוכן